Hlavná stránka

OBCHODNÝ REGISTER
NA INTERNETE


Microsoft
ditec
Hewlett-Packard

Podávanie návrhu na zápis zmeny zapísaných údajov o konečných užívateľoch výhod.

 

Popis služby

Služba slúži na zápis údajov o konečných užívateľoch výhod v prechodnom období a zapísanie zmeny údajov o konečných užívateľoch výhod v obchodnom registri, pre tie právnické osoby zapísané v obchodnom registri, ktorým táto povinnosť vyplýva zo zákona. 297/2008, v zmysle neskorších predpisov.  Pri návrhu sa vyžadujú dokumenty autorizované kvalifikovaným elektronickým podpisom (pečaťou)  občana, alebo viacnásobným kvalifikovaným elektronickým podpisom (pečaťou). Služba je bezplatná.

Informácie o službe

Služby sú určené pre podnikateľov.

Služby vyžadujú:

1. Návrh na zápis zmeny zapísaných údajov o konečných užívateľoch výhod.

Služba predpokladá stiahnutie formulára návrhu. Formulár si môžete stiahnuť na stránke: http://www.justice.gov.sk/Stranky/Obchodny-register-SR/Formulare-na-zapis-zmeny-do-obchodneho-registra-pre-podania-v-elektronickej-podobe.aspx (posledný v zozname).

Vypísaný formulár uložte do počítača vo formáte XML a autorizujte ho kvalifikovaným elektronickým podpisom (pečaťou) alebo viacnásobným kvalifikovaným elektronickým podpisom (pečaťou) vo formáte XAdES. Výstupom je ASiC kontajner (prípona súboru .asics, .asice, .scs, .sce).  

Aktuálne je ešte podporovaný aj formát XAdES_ZEP EPES – výstupom je XML súbor s príponou .zepx .                     

Prílohu k podaniu (splnomocnenie, ak je potrebné) naskenujte do formátu PDF a autorizujte  kvalifikovaným elektronickým podpisom (pečaťou) alebo viacnásobným kvalifikovaným elektronickým podpisom (pečaťou) vo formáte CAdES. Výstupom je ASiC kontajner (prípona súboru .asics, .asice, .scs, .sce). Text na dokumentoch musí byť čitateľný. Nie sú podporované dokumenty vytvorené zaručenou konverziou.                                                                                                        Aktuálne je ešte podporovaný aj formát CSM – CadES EPES – výstupom je dokument s príponou súboru .zep a formát XAdES_ZEP PDF prípona súboru .zepx.

Kvalifikované elektronické podpisy je možné vytvárať napríklad komerčnými aplikáciami QSign, Disig Desktop Signer alebo cez bezplatnú online aplikáciu http://zep.disig.sk.

Elektronické služby obchodného registra využívajú automatizovanú e-podateľňu ePO QSign.

Postup www.slovensko.sk:


Poslanie formulára

Skontrolujte výber typu podania a údaje navrhovateľa. Ostatné údaje sa doplnia po nahratí dokumentu v ďalšom kroku a uvidíte ich v prehľade podania.

Zmenový formulár a prílohy môžete priložiť prostredníctvom tlačidla „Nahraj dokumenty“.

Postup pri prikladaní dokumentov:

Tretí krok je kontrola podania. Prostredníctvom tlačidla „Prehľad podania“ si prezrite celé podanie a po kontrole je možné podanie odoslať prostredníctvom tlačidla „Odoslať“.


Overenie podania a poslanie papierových listín

Po odoslaní podania Vám bude do elektronickej schránky a na e-mailovú adresu doručená správa s potvrdenkou o prijatí podania a začatí procesu overovania. Prosím, prečítajte si text potvrdenky. V prípade, ak je niektorý dokument v nekorektnom formáte, elektronická podateľňa nebude pokračovať v spracovaní podania.

Potvrdenka  o prijatí a overení Vášho podania je autorizovaná kvalifikovanou elektronickou pečaťou určenou na podpisovanie výstupov z elektronických služieb obchodného registra.

Formát  potvrdenky je ZEP. Potvrdenku je možné prečítať pomocou aktuálnej aplikácie QSign. Kvalifikovanú elektronickú pečať na potvrdenke je možné overiť pomocou aktuálnej aplikácie QSign, online aplikáciu http://zep.disig.sk.

Proces automatického overovania podania je ukončený spravidla do 24 hodín od prijatia elektronickou podateľňou. V prípade   ak je dokument autorizovaný certifikátom, ktorému končí platnosť a podateľňa nevie automaticky overiť platnosť podpisu, je potrebné čakať na zásah administrátora a čas overenia sa môže predĺžiť. Následne po ukončení overenia Vám bude doručená správa, prílohou ktorej je potvrdenka o overení podania. Prosím prečítajte si text potvrdenky.

Ak je podpis na niektorom dokumente vyhodnotený ako neplatný,  je následne doručená správa o tom, že  nenastali účinky doručenia. V takom prípade je potrebné podanie poslať znovu, s korektne podpísanými dokumentmi.

Ak ste si pri vypĺňaní podania vybrali poslanie niektorej z príloh k podaniu papierovo, doručte v lehote stanovenej zákonom prílohu v papierovej podobe na príslušný registrový súd. Takto odoslané prílohy označte jasne a zrozumiteľne číslom podania, ktoré bolo Vášmu podaniu pridelené. Nedoručenie príloh alebo neoznačenie príloh môže mať za následok nevybavenie Vášho podania. Podanie postúpi na ďalšie spracovanie až po doručení príloh v papierovej podobe.

Vybavenie podania

Po overení podania a doručení listín ak ste si pri vypĺňaní podania vybrali poslanie niektorej z príloh k podaniu papierovo je doručená správa o pridelení sudcu. Lehota na zápis do obchodného registra je 2 pracovné dni od doručenia návrhu na zápis.

Údaje o konečných užívateľoch výhod nebudú verejne dostupné  na www.orsr.sk, v obchodnom vestníku ani vo výpisoch z obchodného registra.  Pre navrhovateľa budú zobrazené v potvrdení o vykonaní zápisu.

V prípade odmietnutia zápisu je doručená do elektronickej schránku a na e-mailovú adresu správa o odmietnutí podania. Samotné oznámenie o odmietnutí vykonania zápisu je doručené spôsobom, ktorý ste uviedli elektronickom formulári.

Po odmietnutí vykonania zápisu je možné podať námietky proti odmietnutiu vykonania zápisu, v ktorých je možné doplniť skutočnosti, ktoré bránili vykonaniu zápisu (napríklad doplniť chýbajúcu listinu a pod.). Lehota na podanie námietok je 15 dní odo dňa doručenia oznámenia o odmietnutí vykonania zápisu - viď §8 zákona 530/2003 Z. z. - https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2003/530/20160701  Námietku je možné podať cez ÚPVS  https://www.slovensko.sk/sk/titulna-stranka.  Námietku je možné podať až nasledujúci deň po doručení notifikácie o odmietnutí vykonania zápisu do elektronickej schránky  z dôvodu replikácie databázy.  Späťvzatie námietok sa nepripúšťa.

 

 

V Bratislave 17.10.2018



Aktuálne zmeny | Elektronické služby Obchodného registra

Vyhľadávanie podľa : obchodného mena | identifikačného čísla
sídla | spisovej značky | priezviska a mena osoby

O obchodnom registri SR | Návod na používanie ORI | Kontakty na registrové súdy
Legislatívne zmeny v obchodnom registri | Formuláre na podávanie elektronických návrhov na zápis do OR